مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 دی 1401 ساعت 15:052023-01-06دانش

ایجاد قطب های فناوری با محوریت پژوهشگاه ها


مشاور معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از اقدام این وزارتخانه برای ایجاد قطب های فناوری خبر داد و گفت: آیین نامه این قطب ها در حال تدوین است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مصطفی صفدری رنجبر در آخرین روز از اجلاس دو روزه رؤسای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری که در محل سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، با اشاره به تدوین آیین نامه ایجاد قطب های فناوری و نوآوری، افزود: در دنیا پژوهشگاه ها بازیگران کلیدی در نظام ملی و نوآوری هستند و فعالیت های تحقیقاتی این مراکز موتور نوآوری و صنعتی به ویژه کشورهای OECD تلقی می شود.

صفدری، تمرکز بر پژوهش های کاربردی و توانمندسازی را از چالش های اصلی پژوهشگاه ها نام برد و یادآور شد: اثربخشی به دلیل ارتباط ضعیف با بخش خصوصی، عدم خلق ثروت، جایگاه رقابتی و موازی کاری با نهادهای دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان و بسته بودن از دیگر چالش هایی است که پژوهشگاه ها با آن مواجه هستند.

مشاور معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: طبق ماده 9 آیین نامه قانون جهش تولید دانش بنیان، پژوهشگاه های وابسته به وزارت علوم موظف هستند در راستای نقش آفرینی در زیست بوم فناوری و حرکت به سمت تجاری سازی در جهت ایجاد قطب های فناوری و نوآوری اقدام کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد قطب های فناوری با محوریت پژوهشگاه ها

ایجاد قطب های فناوری با محوریت پژوهشگاه ها