مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 دی 1401 ساعت 16:552023-01-06اقتصادي

بهره برداری از 8 میلیارد دلار طرح نیمه تمام نفتی تا پایان سال


وزیر نفت ضمن برشمردن برخی اقدام های جهادی وزارت نفت در دولت سیزدهم به بهره برداری از طرح ها و پروژه هایی با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد دلار تا پایان امسال خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، جواد اوجی امروز (جمعه، 16 دی ماه) در گفت وگوی زنده تلویزیونی، با بیان اینکه در سال 1401، هشت میلیارد دلار طرح های نیمه تمام تکمیل می شود، اظهار کرد: این پروژه ها سال های زیادی بلاتکلیف مانده بود و جزو اولویت های افزایش تولید نفت و گاز، افزایش ظرفیت پالایشی گاز، خطوط انتقال گاز، مجتمع های پتروشیمی، همچنین جمع آوری گازهای مشعل و گازرسانی به شمار می رفت که وزارت نفت تکمیل آن ها را در اولویت گذاشت.

وی با اشاره به تأکید رییس جمهوری بر انجام پروژه های نیمه تمام و لزوم تعیین تکلیف آن ها در اسرع وقت، تصریح کرد: وزارت نفت از آغاز به کار دولت با اقدامی جهادی، کارهایی اساسی و زیربنایی برای تکمیل طرح های نیمه تمام انجام داد و پروژه های اولویت دار مشخص شدند که بخشی از پروژه ها امروز آماده بهره برداری هستند و بخشی دیگر تا دو ماه و نیم آینده به بهره برداری می رسند که هشت میلیارد دلار سرمایه گذاری برای آنها شده است.

وزیر نفت در تشریح این پروژه ها به بعضی از آنها اشاره کرد و افزود: برای نمونه در طرح های میدان گازی پارس جنوبی، آخرین فاز یعنی طرح توسعه فاز 11 ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از 8 میلیارد دلار طرح نیمه تمام نفتی تا پایان سال

بهره برداری از 8 میلیارد دلار طرح نیمه تمام نفتی تا پایان سال