مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 دی 1401 ساعت 07:152023-01-07بين الملل

انتقاد تند مقام طالبان از پسر شاه انگلیس


مقام ارشد طالبان شاهزاده هری را به کشتن افغان های بی گناه متهم کرد و گفت: آقای هری! آن هایی که شما کشتید مهره های شطرنج نبودند، بلکه انسان بودند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر از الجزیره، دولت موقت طالبان اظهارات شاهزاده هری، فرزند پادشاه انگلیس درباره قتل 25 نفر در حین انجام وظیفه نظامی در افغانستان را محکوم کرد و همزمان یک مقام ارشد افغانستان نیز دستگاه پادشاهی انگلیس را به کشتن غیرنظامیان بی گناه متهم کرد.

انس حقانی ، از مقامات ارشد طالبان روز جمعه به الجزیره گفت: ما بررسی کردیم و متوجه شدیم روزهایی که شاهزاده هری به آن اشاره می کند و از کشته شدن 25 مجاهد خبر می دهد، از میان طالبان در هلمند تلفاتی نداشته ایم، پس نتیجه گیری می کنیم که غیرنظامیان و مردم عادی هدف قرار گرفته بودند.

این مقام طالبان گفت: این داستان بخشی از جنایات جنگی 20 ساله حضور نظامی غرب در افغانستان است، هرچند هنوز این تصویر کامل جنایات مرتکب شده توسط آنها نیست و جنایات های انجام شده بسیار بیشتر از این حادثه است.

حقانی همچنین در حساب کاربری خود در توییتر با اشاره به توصیف شاهزاده هری مبنی بر اینکه حذف افرادی که به گفته وی جنگجویان دشمن بودند، مثل حذف مهره های شطرنج از روی تخته بود، نوشت: آقای هری! آن هایی که شما کشتید مهره های شطرنج نبودند، بلکه انسان بود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد تند مقام طالبان از پسر شاه انگلیس

انتقاد تند مقام طالبان از پسر شاه انگلیس