موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - بازنشستگان تامين اجتماعي - باشگاه استقلال - متناسب سازي - سازمان تامين اجتماعي - وزير دفاع اسراييل - برنامه و بودجه - فرمانده انتظامي ملاير - دبير جشنواره فيلم فجر - رييس كميسيون آموزش مجلس - هزينه درمان - ليگ برتر بانوان كشور - يگان حفاظت محيط زيست فارس - كنگره - جان چمپيون - علي آقا محمدي - لباس آرژانتين - حقوق و مزايا - رديابي گوشي هاي سرقتي - لوله گستر اسفراين

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 دی 1401 ساعت 08:052023-01-07بين الملل

هنرمندان در فرانسه چقدر آزادند؟


پس از انتشار دور اخیر کاریکاتورهای مورد اعتراض ایران در یک نشریه فرانسوی و مجادله دیپلماتیک حاصل از آن، برخی مقام های سیاسی فرانسه، این اقدام را در راستای وجود آزادی بیان در این کشور توصیف و از اعتراض طرف های ایرانی، - تعجب خود را ابراز کردند.

اما آیا کجاست در جهان که آزادی بیان مطلق در آن وجود دارد یا مصداق مهد آزادی است.

آیا فرانسه است؟ نگاهی به سابقه رفتار حکومت فرانسه با هنرمندان جریان مخالف در این کشور نشان می دهد که مفهوم آزادی بیان در این کشور نیز تنها در موردهایی ارزش تلقی می شود و تنها در صورتی که از خط قرمزهای ترسیم شده عبور نکند، مصداق می یابد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در شماره 2 ژوییه 2008 همین نشریه شارلی ابدو که مورد بحث شده است، کاریکاتوریستی به نام Cine ظهور ژان سارکوزی سیاستمدار فرانسوی را با کنایه و به طور خاص به نامزدی او با یک یهودی ارتباط داد؛ هجوی که مدیر این نشریه فیلیپ وال آن را تاب نیاورد و این کارتونیست را در تاریخ 16 ژوییه 2008 از کار برکنار کرد.

او در توضیح این اخراج گفت: این اظهار نظر می تواند به عنوان پیوندی بین تغییر دین به یهودیت و موفقیت اجتماعی تفسیر شود، که این امر در برابر قانون، نه قابل دفاع و نه پذیرفتنی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنرمندان در فرانسه چقدر آزادند؟

هنرمندان در فرانسه چقدر آزادند؟