مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 دی 1401 ساعت 08:352023-01-07اقتصادي

کمبود برق و گاز؛ چالش تابستانه و زمستانه واحدهای تولیدی


ایران یکی از بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده گاز جهان محسوب می شود، اما اکنون با مشکلاتی در تامین گاز در بخش های مختلف مواجه شده ایم و مردم به طور مستمر به صرفه جویی دعوت می شوند.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری ایران یکی از بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده گاز جهان محسوب می شود، اما اکنون با مشکلاتی در تامین گاز در بخش های مختلف مواجه شده ایم و مردم به طور مستمر به صرفه جویی دعوت می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در حال حاضر محدودیت مصرف گاز در بخش خانگی اعمال نشده است، اما برای مشترکان پرمصرف در قبض های گاز تغییرات چشمگیری در محاسبه بها در قبوض گاز شاهد هستیم و بسیاری از خانوارها نیز می گویند که با افزایش بها در قبض گاز مواجه شده اند.

بیش ترین محدودیت برای مصرف گاز همانند تابستان برای مصرف برق برای واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ در نظر گرفته شده است، کارخانجات بزرگی مانند سیمان، فولاد و پتروشیمی در زمره واحدهای پرمصرف قرار دارند و این واحدها به نوعی تامین کننده نیاز سایر واحدهای تولیدی و .

نیز محسوب می شوند و ایجاد محدودیت و قطعی گاز آسیب بسیاری به این واحدها وارد می کند.

برخی واحدهای تولیدی مانند سیمان به مازوت سوزی روی آورده اند، این مسئله آسیب های بسیاری را به محیط زیست وارد می کند و همچنین آلودگی هوا را در پی خواهد داشت و تبعات آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود برق و گاز؛ چالش تابستانه و زمستانه واحدهای تولیدی

کمبود برق و گاز؛ چالش تابستانه و زمستانه واحدهای تولیدی