مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 دی 1401 ساعت 08:452023-01-07اقتصادي

لزوم جدی گرفتن به زراعی و مدیریت مزرعه در لرستان


مجری طرح های به نژادی غلات مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: برای رفع تفاوت عملکرد بین رکورد عملکردی و برداشت باید بحث به زراعی و مدیریت مزارع را مد نظر داشته باشیم تا به آن امنیت غذایی و تولید پایدار برسیم.

- عزت اله نباتی، در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: غلات به ویژه گندم یکی از غلاتی است که بیشترین سطح زیر کشت را دارد حدود نیمی از اراضی کشور به کشت غلات اختصاص دارد چراکه نان مردم از گندم تهیه می شود.

وی ادامه داد: در کشور حدود 6 میلیون هکتار سطح زیر کشت گندم داریم که حدود دو میلیون هکتار آن آبی هستند.

نباتی عنوان کرد: ارقامی که ما بدست آوردیم پتانسیل عملکرد خوبی دارند و 10 تا 13 تن در رکورد اقلام ما در اقلیم معتدل است که نشان دهنده این است که در بحث به نژادی مشکلی نداشته و نخواهیم داشت.

مجری طرح های به نژادی غلات مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان عنوان کرد: فاصله بین رکورد عملکرد ارقام و رکورد عملکردی که کشاورز برداشت می کند خیلی زیاد است که برای رفع این تفاوت عملکرد باید بحث به زراعی و مدیریت مزارع را مد نظر داشته باشیم تا به آن امنیت غذایی و تولید پایدار برسیم.

وی افزود: اگر ما بخواهیم دو میلیون هکتار اراضی آبی را خوب کشت کنیم با 10 تن عملکرد می توانیم سالانه 20 میلیون تن تولید داشته باشیم، درحالی که ما با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم جدی گرفتن به زراعی و مدیریت مزرعه در لرستان

لزوم جدی گرفتن به زراعی و مدیریت مزرعه در لرستان