مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 دی 1401 ساعت 09:202023-01-07اقتصادي

فعلا نگرانی برای تامین آب شرب اصفهان وجود ندارد


سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: با توجه به آغاز فصل بارش ، در حال حاضر مشکل و نگرانی برای تامین آب شرب استان اصفهان وجود ندارد.

- مجید مختاری در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به شروع فصل بارش، اکنون نگرانی در تأمین آب شرب اصفهان بزرگ نداریم اما به دلیل اینکه استان همواره محدودیت منابع آبی داشته لازم است مصرف بهینه آب بیش از پیش فرهنگسازی شود.

وی با اشاره به اینکه سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ (تصفیه خانه باباشیخعلی) جمعیتی بالغ بر چهار میلیون و 329 هزار نفر را تحت پوشش دارد، افزود: به دلیل سرد شدن هوا هم اکنون 9 متر مکعب بر ثانیه آب وارد سامانه آبرسانی باباشیخعلی می شود.

سخنگوی آبفای استان اصفهان میانگین مصرف آب آشامیدنی و بهداشت استان را در روزهای مختلف هفته متغیر خواند و گفت: هم اکنون سرانه مصرف آب شرب هر اصفهانی بین 150 تا 160 لیتر در شبانه روز است و باید توجه داشت که سرانه مصرف ما نسبت به دیگر کشورها بالاتر است.

مختاری اضافه کرد: در حال حاضر به روستاها و شهرستان هایی که تحت پوشش شبکه سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ نیستند بصورت سیار آبرسانی می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ 56 شهر و بیش از 300 روستای استان اصفهان را تحت پوشش دارد؛ آب شرب و بهداشت 89 درصد جمعیت در این سامانه توزیع می شود و تنها 11 درص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعلا نگرانی برای تامین آب شرب اصفهان وجود ندارد

فعلا نگرانی برای تامین آب شرب اصفهان وجود ندارد