مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 دی 1401 ساعت 10:502023-01-07پزشكي

راهکارهای طب سنتی برای ارتقای سلامت سالمندان


یک پزشک متخصص طب ایرانی با اشاره به این که با افزایش سن، حرارت بدن افت پیدا کرده و منجر به کاهش توان و نیروی اعضا و دستگاه های مختلف بدن می شود، - بر ضرورت عمل به توصیه های حفظ سلامتی در طب ایرانی تأکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر بابک دانش فرد با اشاره به این که بازه های زمانی 30 سال اول را دوران رشد و نمو، 30 تا 40 سال دوران جوانی و 40 تا 60 سال را دوره میان سالی و بعد از 60 سالگی را دوره کهنسالی در نظر می گیریم؛ بیان کرد: از دوران میانسالی به بعد یعنی سن 40 سال به بالا افت حرارت بدن اتفاق می افتد؛ یعنی حرارت پایه بدن کاهش پیدا می کند که در منابع طب ایرانی به آن حرارت غریزی گفته می شود؛ اگر بخواهیم ساده و قابل درک عنوان کنیم همان افت حرارت پایه بدن یا متابولیسم بدن است که منجر به کاهش توان و نیروی اعضا و دستگاه های مختلف بدن می شود و از میانسالی آغاز و تا 60 سالگی بروز آن فاحش تر و علائمش بارزتر می شود.

او تاکید کرد: این سن شرایطی را برای فرد ایجاد می کند که ضرورت دارد سالمندان با توجه به این مسأله یکسری نکات و تدابیر را بیشتر رعایت کنند.

یکسری موارد هم توصیه های عمومی است که همه افراد بایستی به آن ها توجه داشته باشند اما در مورد سالمندان اهمیت آن بیشتر است؛ بخصوص نکاتی در مورد بیماری های دستگاه گوارش و تدابیری که مختص این بازه سنی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهای طب سنتی برای ارتقای سلامت سالمندان

راهکارهای طب سنتی برای ارتقای سلامت سالمندان