مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 دی 1401 ساعت 12:262023-01-07سياسي

پورابراهیمی: ناترازی بودجه و بدهی بانک ها عامل مهم تورم در کشور است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد رضا پور ابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی صبح امروز در مراسم افتتاح اتاق بازرگانی بندرعباس اظهار کرد: اصلاح قانون اتاق بازرگانی در کمیسیون اقتصاد در حال جمع بندی است و بزودی نهایی و راهی صحن علنی می شود که کاهش تصدی گری در اقتصاد در احکام این قانون لحاظ شده است و در حال جمع آوری نظرات عمومی هستیم.

وی افزود: به نظر می رسد آنچه سبب عدم ثبات در وضعیت اقتصادی کشور شده، سیاست های ارزی در کشور است.

به گفته پورابراهیمی، متوسط نرخ تورم در کشور در 4 سال اخیر 35 درصد بوده که تداوم آن قطعا شرایط کشور را به وضعیت خاصی رو برو خواهد کرد.

نرخ رشد نقدینگی در کشور هر ساله متوسط 32 درصد افزایش پیدا کرده و این زنگ خطری برای اقتصاد ایران است و استمرار آن در این مسیر میسر نخواهد بود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که باید اقدامات ویژه ای در اقتصاد کشور اتخاذ کنیم، خاطرنشان کرد: اگر بصورت عادی سطح تورم را در کشورمان با کشورهای همسایه مقایسه کنید و مثلا اگر این تفاضل 20 درصد در سال باشد، عملا قدرت خرید کشورمان کاهش پیدا می کند.

پورابراهیمی، ناترازی در بودجه و نظام بانکی کشور را دلیل اصلی تورم در اقتصاد کشور دانست و عنوان داشت: در حال حاضر حدود 360 هزار میلیارد تومان بدهی بانک ها به بانک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پورابراهیمی: ناترازی بودجه و بدهی بانک ها عامل مهم تورم در کشور است

پورابراهیمی: ناترازی بودجه و بدهی بانک ها عامل مهم تورم در کشور است