مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 دی 1401 ساعت 13:452023-01-07پزشكي

اجرای غربالگری بینایی برای 115 هزار کودک فارسی


مدیرکل بهزیستی فارس اعلام کرد که بالغ بر 115 هزار کودک در استان امسال غربالگری بینایی شده اند و 362 کودک مبتلا به اختلالات بینایی تحت درمان قرار گرفتند.

- محمدرضا هوشیار شنبه 17 دیماه از آمادگی پایگاه های دائم و غیردائم بهزیستی فارس برای غربالگری بینایی کودکان 3 تا 6 سال خبر داد و در توضیح این اقدام به خبرنگاران گفت: آمبلیوپی یا تنبلی چشم یکی از علل شایع کم بینایی و نابینایی یک چشمی و یا گاهی دو چشمی است که در بسیاری موارد و با تشخیص زودهنگام در سن زیر شش سالگی قابل پیشگیری است.

مدیرکل بهزیستی فارس با بیان اینکه چشمان بعضی کودکان با آن که سالم و طبیعی به نظر می رسند اما از سلامت و دید کافی برخوردار نیستند، عنوان کرد: شیوع این بیماری در کشور ما 1.

4 درصد است.

او با بیان اینکه برای پیشگیری و درمان اولیه تنبلی چشم باید چشم همه کودکان در سنین طلایی زیر 6سال مورد غربال بینایی قرار گیرد، گفت: والدین همه کودکان 3 تا 6 سال در سراسر استان باید با مراجعه به پایگاه های غربالگری بینایی تحت نظارت بهزیستی فارس، اقدام به سنجش بینایی و غربالگری برای فرزند خود کنند.

هوشیار عنوان کرد: در حال حاضر 187 پایگاه دائم و غیر دائم در مراکز مثبت زندگی و مجتمع های خدمات بهزیستی همکار در برنامه غربالگری بینایی هستند و تمام پایگاه ها مجهز به Eچارت شده اند و 26 شهر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای غربالگری بینایی برای 115 هزار کودک فارسی

اجرای غربالگری بینایی برای 115 هزار کودک فارسی