مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 دی 1401 ساعت 13:502023-01-07اقتصادي

ظرفیت ایران برای تبدیل شدن به قطب تولید و صادرات کفش منطقه/موانع صادراتی کفش ایرانی


عضو هیات مدیره جامعه صنعت کفش ایران گفت: ایران از پتانسیل تبدیل شدن به قطب تولید و صارات کفش منطقه را دارد اما برای دستیابی به این مهم نیازمند حمایت دولت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس رسول شجری امروز در یک نشست خبری با بیان اینکه در صنعت کفش حدود 500 هزار نفر اشتغال به کار دارند، گفت: وابستگی این صنعت به خارج از کشور حدود 20 درصد است.

رییس اتحادیه کفاشان دست دوز تهران بیان داشت: وضعیت تولید در جهان به گونه ای است که شرکت ها بخشی از نیازهای خود را از دیگر شرکت ها و سایر کشورها تامین می کنند و تامین نیازهای خود را به صورت صفر تا صد در داخل انجام نمی دهند.

به عنوان نمونه درحالی که کارخانه چسب در کشورمان وجود دارد و تولید این محصول انجام در داخل کشور انجام می شود،  اما برخی از مواد اولیه آن از طریق کشورهای دیگر از جمله آلمان تامین می شود.

وی افزود: صنعت کفش ایران در دهه گذشته از رشد خوبی برخوردار بوده، اما زمینه لازم برای توسعه صادرات آن فراهم نبوده است.

شجری در ادامه با اشاره به شهرک صنعتی قرچک اظهار داشت: اکنون بیش از 70 واحد صنفی از صنعت کفش، در این شهرک  مستقر هستند و قرار است فضای جدیدی در این شهرک صنعتی برای این صنعت جانمایی شود، اما با تفاوت قیمتی که زمین در این شهرک به صنف و صنعت واگذار می شود یک نوع تبعیض ایجاد شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت ایران برای تبدیل شدن به قطب تولید و صادرات کفش منطقه/موانع صادراتی کفش ایرانی

ظرفیت ایران برای تبدیل شدن به قطب تولید و صادرات کفش منطقه/موانع صادراتی کفش ایرانی