مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 دی 1401 ساعت 15:202023-01-07حوادث

کشته شدن 29 نفر در عملیات دستگیری پسر ال چاپو؛ توقف استرداد به آمریکا


وزیر دفاع مکزیک گفت 29 نفر از جمله 10 پرسنل نظامی در موج خشونت پیرامون دستگیری «اویدیو گوزمن» رییس کارتل مواد مخدر در ایالت شمالی سینالوآ کشته شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزیر دفاع مکزیک جمعه (ششم ژانویه) گفت 19 مظنون عضویت در باند مواد مخدر و 10 پرسنل نظامی در موج خشونت پیرامون دستگیری اویدیو گوزمن رییس کارتل مواد مخدر مکزیکی در ایالت شمالی سینالوآ کشته شدند.

  وی گفت: نیروهای امنیتی مکزیک او را که پسر 32 ساله خواکین گوزمن معروف به ال چاپو قاچاقچی بزرگ مواد مخدر است، صبح پنجشنبه در عملیاتی که باعث ساعت ها ناآرامی و تیراندازی با اعضای این باند شد، دستگیر کردند.

    به گزارش سایت قطره و به نقل ازشبکه سی ان ان، یک قاضی فدرال مکزیکوسیتی پایتخت مکزیک جمعه یک روز بعد از دستگیری پسر ال چاپو، استرداد او به ایالات متحده را متوقف کرد.

آمریکا به دنبال استرداد وی به دلیل قاچاق مواد مخدر است و برای اطلاعات منتهی به دستگیری او که گفته می شود از اعضای ارشد کارتل سینالوآ است، تا پنج میلیون دلار پیشنهاد داده بود.

  مارسلو ابرارد وزیر خارجه مکزیک تایید کرده که حکم بازداشت او مورخ 19 سپتامبر 2019 در آمریکا وجود دارد اما گفت که به دلیل تشریفات قانونی، استرداد فوری انجام نخواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشته شدن 29 نفر در عملیات دستگیری پسر ال چاپو؛ توقف استرداد به آمریکا

کشته شدن 29 نفر در عملیات دستگیری پسر ال چاپو؛ توقف استرداد به آمریکا