مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 دی 1401 ساعت 15:252023-01-07اقتصادي

65 تا 70 درصد انگور تولیدی خراسان رضوی تبدیل به کشمش می شود


مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: 65 تا 70 درصد انگور تولیدی استان تبدیل به کشمش و مصرف داخل استان و صادرات به سایر کشورها می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، علی جعفری اظهار کرد: 65 تا 70 درصد انگور تولیدی استان تبدیل به کشمش و مصرف داخل استان و صادرات به سایر کشورها می شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: خراسان رضوی با دارا بودن حدود 27 هزار هکتار باغات انگور دارنده 11 درصد باغات این محصول در کشور است که رتبه سوم کشت و تولید انگور استان را از آن خود کرده است.

وی با بیان این که 21 هزار هکتار از باغهای انگور خراسان رضوی آبی و حدود 6 هزار هکتار آن باغهای دیم است ادامه داد: در سال زراعی جاری پیش بینی برداشت 306 هزار تن انگور از باغهای استان برداشت شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: این استان از نظر تولید و سطح زیر کشت انگور بعد از استانهای قزوین و آذربایجان غربی در جایگاه سوم کشور است و میانگین برداشت انگور از باغ های آبی 17 تا 22 تن و در باغ های دیم، هزار و 650 کیلوگرم در هکتار است که این میزان در باغ های مدرن و داربستی و مدیریت پذیر بیش از چند برابر متوسط تولید است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

65 تا 70 درصد انگور تولیدی خراسان رضوی تبدیل به کشمش می شود

65 تا 70 درصد انگور تولیدی خراسان رضوی تبدیل به کشمش می شود