مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 دی 1401 ساعت 17:402023-01-07اقتصادي

پشت پرده عرضه نکردن نهاده به سامانه بازارگاه از سوی برخی واردکنندگان


پس از اعلام سیاست های جدید ارزی و تثبیت نرخ ارز نیمایی، برخی واردکنندگان نهاده در راستای سودجویی بیشتر از عرضه نهاده به سامانه بازارگاه وزارت جهاد کشاورزی خودداری کردند که این موجب شد در مقطعی عرضه نهاده به تولیدکنندگان متوقف یا کند شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در چند روز گذشته و پس از طرح سیاست های جدید ارزی در کشور، برخی عنوان کردند که عرضه نهاده به تولیدکنندگان متوقف شده است، یعنی نهاده وارد کشور شده است اما برخی از این وارد کنندگان کلان، نهاده را به وزارت جهاد کشاورزی نمی دهند.

وارد کنندگان موظف هستند نهاده ای که وارد می کنند را به سامانه بازارگاه وزارت جهاد کشاورزی تحویل بدهند تا از این طریق به دست تولید کنندگان کشور برسد.

*ماجرای عدم عرضه نهاده به تولید کنندگان چه بود؟ شنیده شده است که وارد کنندگان نهاده، پس از حذف ارز 4200 تومانی در اردیبهشت امسال، نهاده خود را با ارز نیمایی وارد کشور می کردند، در آن مقطع نرخ ارز نیمایی حدود 24 هزار تومان بود، از زمان تخصیص ارز تا وارد شدن محموله نهاده به کشور، معمولا چندین ماه طول می کشد، از سوی دیگر بانک مرکزی سیاست جدید ثبات نرخ ارز نیمایی را اعلام کرد که این موضوع دستاویز برخی سوء استفاده ها شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پشت پرده عرضه نکردن نهاده به سامانه بازارگاه از سوی برخی واردکنندگان

پشت پرده عرضه نکردن نهاده به سامانه بازارگاه از سوی برخی واردکنندگان