مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 دی 1401 ساعت 19:252023-01-07فرهنگي

هنرمندان متعهد تلاش ها برای به پستو بردن تئاتر را خنثی کردند


معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنرمندان متعهد نگذاشتند این جناحی که با اندیشه و تفکر مشکل دارد، صحنه را به خاموشی و سکوت بکشاند، - و هنر را به پستو ببرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمود سالاری عصر شنبه در آیین پایانی بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر مناطق کشور منطقه 2 در بوشهر اظهار داشت: در همه جوامع تئاتری بودن به معنی فرهیختگی است و احترام تمامی هنرها واجب است.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: تئاتری ها در همه جا منشأ فکر و اثر هستند و اگر فرهنگ یعنی تجلی یک تفکر، پس تئاتر نیز تجلی تفکر است.

وی افزود: در جنگ فرهنگی تلاش می شود این تفکر تا حد امکان ظهور و بروز نداشته باشد به همین دلیل در شرایط ناملایم هر کشوری اولین جایی که مورد هدف قرار گرفته می شود، فرهنگ است.

وی با بیان این که در شرایط کنونی در کشور ما نیز تلاش می شود تا تئاتر را تعطیل کنند و فرهنگ را در پستو قرار دهند، گفت: این به معنای جنگ فرهنگی است که دشمنان تلاش می کنند اندیشه را به پستو بکشانند در حالی که اندیشه باید در صحنه باشد و دیده شود و تئاتر این کار می کند.

وی افزود: من از شما هنرمندانی که نگذاشتید این جناحی که با اندیشه و تفکر مشکل دارد، صحنه را به خاموشی و سکوت بکشاند، تقدیر می کنم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنرمندان متعهد تلاش ها برای به پستو بردن تئاتر را خنثی کردند

هنرمندان متعهد تلاش ها برای به پستو بردن تئاتر را خنثی کردند