مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 دی 1401 ساعت 20:102023-01-07بين الملل

ترکیه: در تلاش برای پایان دادن به جنگ روسیه و اوکراین هستیم


سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه روز شنبه گفت که کشورش در تلاش برای فراهم کردن شرایط مناسب پایان درگیری ها میان روسیه و اوکراین است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه روز شنبه گفت که کشورش در حال تلاش برای فراهم کردن شرایط مناسب پایان درگیری ها میان روسیه و اوکراین است.

وی که با شبکه خبری سی ان ان اینترنشنال مصاحبه می کرد با اشاره به تحولات اخیر در جنگ روسیه و اوکراین، بر ضرورت تمدید آتش بس موقت در اوکراین تاکید کرد.

کالین با اشاره به آتش بس موقت 36 ساعته که روسیه در اوکراین اعلام کرده، گفت که رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه تلفنی با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه و ولودمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین گفت و گو کرده و بار دیگر آنها را برای اعلام آتش بس دوجانبه دعوت کرد.

مسکو شنبه (هفتم ژانویه) تاکید کرد ارتش این کشور به آتش بس در اوکراین که به مناسبت کریسمس ارتدوکس از سوی مسکو اعلام شده، تا نیمه شب شنبه به رغم رد آن از سوی کی یف پایبند خواهد بود.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازرویترز، وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد در مدت آتش بس نیروهایش فقط به آتش توپخانه کی یف پاسخ دادند و آغازگر نبودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه: در تلاش برای پایان دادن به جنگ روسیه و اوکراین هستیم

ترکیه: در تلاش برای پایان دادن به جنگ روسیه و اوکراین هستیم