مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 دی 1401 ساعت 01:152023-01-07فرهنگي

شمشمیر دو لبه تفویض اختیار تعیین حریم آثار تاریخی


در حالی تعیین حریم و عرصه آثار تاریخی همواره با چالش و اختلاف نظرهایی روبرو بوده، که وزرات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به تازگی اختیاراتی را در این باره به اداره های کل میراث فرهنگی در استان ها تفویض کرده است، - اما صدای واحدی از درستی و یا نادرستی این تصمیم به گوش نمی رسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از اقدام های مؤثر برای حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی، تعیین عرصه و حریم مشخص برای میراث فرهنگی است، قوانین بیانگر آن هستند که تعیین حریم و عرصه مشخص، آثار را از گزند آسیب ها و تعارض های احتمالی دور نگه خواهد داشت.

در عین حال، تعیین حریم و عرصه همواره چالش های زیادی به دنبال داشته است، از جمله کمبود اعتبار و بودجه، بی توجهی مالکان خصوصی و مدیریت شهری به عرصه و حریم آثار تاریخی و طولانی شدن فرایند تعیین و ثبت عرصه و حریم آثار تاریخی.

مجموع این اختلاف نظرها و چالش ها باعث شد ابراهیم رییسی، رییس جمهور در این باره تذکر دهد که با توجه به اهمیت و حساسیت تعیین حریم آثار فرهنگی و تاریخی، باید مراقب بود که تعیین این حریم، اختلالی در کسب وکار و معاش مردم ایجاد نکند.

در پی این اظهارنظرها، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تفویض اختیار تعیین حریم و عرصه آثار تاریخی و فرهنگی را به ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شمشمیر دو لبه تفویض اختیار تعیین حریم آثار تاریخی

شمشمیر دو لبه تفویض اختیار تعیین حریم آثار تاریخی