مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 دی 1401 ساعت 06:502023-01-08فرهنگي

«ژیک» از روزبه ایرانی می گوید/ راه کار برون رفت از فضای دوقطبی


ناصر علاقبندان کارگردان نمایش «ژیک» با اشاره به ویژگی های این اثر نمایشی که درباره بخش هایی از زندگی سلمان پارسی است، راه کار برای برون رفت از فضای دوقطبی را فعالیت فرهنگی و هنری دانست.

- ناصر علاقبندان کارگردان نمایش ژیک با اشاره به ویژگی های این اثر نمایشی که درباره بخش هایی از زندگی سلمان پارسی است، راه کار برای برون رفت از فضای دوقطبی را فعالیت فرهنگی و هنری دانست.

ناصر علاقبندان نویسنده و کارگران نمایش ژیک که به تازگی اجرای خود را در تماشاخانه سنگلج آغاز کرده است درباره روی صحنه بردن این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: این نمایش درباره هنرمند جوانی است که از اینکه امروز در ایران و جهان یک جنگ بی آتش و تفنگ به راه افتاده و همواره در حال گسترده تر شدن است، ابراز نگرانی و حیرانی می کند و با مخاطبان نمایش تحقیق و بررسی را که انجام داده به اشتراک می گذارد.

نتیجه بررسی های تاریخی این هنرمند او را به این نتیجه رسانده که از قدیم در ایران از نظر پرداختن به هنر دستمان خیلی پر بوده است و از زمان اشکانیان دوره گردهایی به نام گوسان بوده اند که با سفرهای متعدد به نقاط مختلف، نمایش هایی را اجرا می کردند به شکلی که گوسان ها را می توان پدر هنر نمایش نه فقط در ایران بلکه در همه جای دنیا نامید که امروزه آنها را نقال می نامند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«ژیک» از روزبه ایرانی می گوید/ راه کار برون رفت از فضای دوقطبی

«ژیک» از روزبه ایرانی می گوید/ راه کار برون رفت از فضای دوقطبی