مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 دی 1401 ساعت 06:552023-01-08پزشكي

2 هفته آینده موج خاموشی از کرونا در اصفهان آغاز می شود


مدیر گروه بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: همه گیری موج هشتم کرونا در کشور آغاز شده است و تا 2 هفته آینده موج خاموشی از کرونا در اصفهان آغاز می شود.

- فرزین خوروش در گفت وگو با را پشت سر گذاشتیم که آخرین موج آن اُمیکرون بود که شدت آن کمتر از آلفا و دلتا ثبت شد و موارد بستری پایینی داشت.

وی با بیان اینکه کرونا قابل پیش بینی نیست، ادامه داد: کرونا پس از مدتی در سکوت کامل و همزمان با اپیدمی آنفلوانزا که مهر و آبان با موج جدید آن مواجه شدیم، جامعه پزشکی را در یک شرایط پیچیده ای قرار داد و بخاطر علائمی مشابه تشخیص را سخت تر کرد.

با جهشی از ویروس اُمیکرون مواجه هستیم مدیر گروه بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه در زمان حاضر با جهشی از ویروس اُمیکرون مواجه هستیم که وارد ایران نیز شده است، ادامه داد: قدرت سرایت نوع جدید اُمیکرون بالاتر است وبا علائمی همچون بدن درد، تب، گلودرد، ضعف و بی حال و احساس خستگی و علائم تنفسی فوقانی و اسهال و استفراغ همراه است و شدت ابتلاء و درگیری ریوی آن در افراد مسن و همچنین افرادی دارای بیماری زمینه ای و نقص ایمنی بیشتر دیده می شود و تعداد موارد بستری در بخش های ویژه و فوتی نیز در آنها بیشتر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 هفته آینده موج خاموشی از کرونا در اصفهان آغاز می شود

2 هفته آینده موج خاموشی از کرونا در اصفهان آغاز می شود