مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 دی 1401 ساعت 09:202023-01-08سياسي

چرا باید در تعاملات اجتماعی اعتدال داشته باشیم؟


یک روانشناس خانواده با بیان اینکه میانه روی و اعتدال مبتنی بر فطرت انسان است، گفت: به لحاظ فطری افراد تمایل به میانه روی در امور هستند، در آیات قرآن کریم نیز بر این مسئله تاکید شده است، - سفارش به اعتدال در قرآن کریم نشان می دهد که دین اسلام تاکید بر میانه روی و اعتدال دارد و افراط و تفریط در هیچ امری را قبول ندارد.

پروین فرج زاده در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه اعتدال یکی از مسائل حائز اهمیت در تعاملات اجتماعی است، اظهار کرد: اعتدال به معنای مساوات و موازنه امور است، همچنین این واژه از ریشه عدالت می آید و یعنی هر چیزی باید در سر جای خودش قرار بگیرد.

این روانشناس خانواده افزود: اعتدال در زمینه های مختلف یک معنا دارد، اما جنبه های متفاوتی از زندگی را در بر می گیرد، اعتدال در زمینه های اخلاق، عبادت، رفتارهای اقتصادی، مسائل اجتماعی و .

وجود دارد، همچنین رفتارهای ما در بُعدهای مختلف بایدها و نبایدهایی را شامل می شود که همان جهان بینی و ایدئولوژی ما نسبت به جهان هستی است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید اصولی را مبنای رفتارهای فردی و اجتماعی قرار دهیم، گفت: این مبنا در رفتار برگرفته از اخلاق است، یعنی در واقع اگر اعتدال در زمینه اخلاق داشته باشیم، مبنای فردی و اجتماعی ما در قانون و برنامه های صحیح منطبق خواهد شد و توج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا باید در تعاملات اجتماعی اعتدال داشته باشیم؟

چرا باید در تعاملات اجتماعی اعتدال داشته باشیم؟