مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 دی 1401 ساعت 10:402023-01-08پزشكي

«چله داغی» محرکی برای دفع مواد زائد بدن


چله داغی به دلیل ویژگی موجود در ترکیبات آن کبد را تحریک کرده تا فعالیت خود را افزایش دهد که مواد زائد موجود در خون را شناسایی کرده و به کمک کلیه ها، - ایسنا/لرستان یک کارشناس گیاه پزشکی گفت: چله داغی به دلیل ویژگی موجود در ترکیبات آن کبد را تحریک کرده تا فعالیت خود را افزایش دهد که مواد زائد موجود در خون را شناسایی کرده و به کمک کلیه ها، آن ها را از بدن دفع می کند.

مصطفی مریدی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به این که گیاه چله داغی انواع مختلفی دارد که پنج گونه از انواع آن بومی ایران است، اظهار کرد: این گیاه، گیاهی چند ساله و پایا است و یکی از گیاهان دارویی پرکاربرد در غرب آسیا به شمار می رود.

وی با اشاره به این که ترکیبات گیاه چله داغی هنوز به طور کامل کشف و گزارش نشده است، عنوان کرد: تاکنون وجود کربوهیدرات هایی مانند مونوساکاریدها، دکسترین ها، نشاسته و ترکیبات دیگری مانند فلاونوییدها، ساپونین ها، ساپونین های تری ترپنی، اسانس، آلکالوییدها و تانن ترکیبات ایریدوییدی، فنیل اتانوییدی و مشتقات اسید فرولیک در ریشه و اندام های هوایی مانند ساقه و گل این گیاه به ثبت رسیده است.

مریدی با اشاره به این که گیاه چله داغی از انواع گیاهان دارویی بشمار می آید که در طب سنتی برای درمان انواع بیماری ها استفاده می شود، افزود: این گیاه از خواص دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«چله داغی» محرکی برای دفع مواد زائد بدن

«چله داغی» محرکی برای دفع مواد زائد بدن