مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 دی 1401 ساعت 10:552023-01-08اقتصادي

کاهش 50 درصدی مصرف سوخت مازوت در نیروگاه شهید رجایی


مصرف سوخت مازوت در این نیروگاه، به دلیل انجام تعمیرات به 50 درصد کاهش یافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، ابوالفضل موتابها با اشاره به انجام تعمیرات برنامه ریزی شده با هدف کسب آمادگی تولید برق و متعاقب آن کاهش مصرف سوخت مایع، گفت: به دلیل نوع واحدهای نصب شده در نیروگاه شهید رجایی که از نوع بخاری و سیکل ترکیبی است، تنها 50 درصد از ظرفیت تولید انرژی الکتریکی در این نیروگاه به هنگام فصل سرما، متکی بر سوخت مایع است و 50 درصد دیگر، وابسته به سوخت مازوت نیست.

وی افزود: برای کمک به صیانت از محیط زیست، 2 واحد 250 مگاواتی با قابلیت مصرف سوخت مازوت، در دست تعمیرات قرار گرفت که این تعمیرات همزمان، در مجموع با کاهش تولید 500 مگاوات در نیروگاه بخار، موجب کاهش 50 درصدی مصرف سوخت مازوت در این نیروگاه شده است.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی با اشاره به اولویت بندی استفاده از سوخت های مصرفی در واحدهای این نیروگاه به هنگام فصل سرد سال اظهار کرد: طراحی تمامی نیروگاه های کشور بر پایه سوخت گاز طبیعی است و تنها در شرایط اضطراری از گازوییل به عنوان سوخت دوم و در نیروگاه های بخاری نیز از سوخت مازوت استفاده می شود.

از این روی در این نیروگاه نیز با توجه به شرایط آب و هوایی، تولید برق در فصول مختلف سال بر پایه مصرف سوخت گاز و یا مایع انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 50 درصدی مصرف سوخت مازوت در نیروگاه شهید رجایی

کاهش 50 درصدی مصرف سوخت مازوت در نیروگاه شهید رجایی