مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 دی 1401 ساعت 12:102023-01-08اقتصادي

زنگ خطر بحران کم آبی در کرمانشاه به صدا در آمد


وقوع خشکسالی های پی درپی در استان کرمانشاه منجر به کاهش میزان منابع آبی شده است و مدیریت صحیح منابع آب اگر به موقع صورت نگیرد در آینده نزدیک تنش آبی را در کرمانشاه شاهد خواهیم بود.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها- رؤیا متکیایی: یکی از چالش های مهم زیست محیطی بحران کم آبی است و با توجه به کمبود منابع آبی و کاهش بارندگی ها و شرایط آب و هوایی و عدم مدیریت صحیح در حوزه آب، امروزه شاهد مشکلات عدیده ای در این حوزه هستیم و وجود خشکسالی های مکرر در استان کرمانشاه و عدم استفاده صحیح از منابع آبی در بخش های کشاورزی و صنعت منجر به ایجاد کم آبی شده که اگر اقدام پیشگیرانه و مؤثر در این زمینه صورت نگیرد در آینده ای نزدیک بحران و تنش آبی را در کرمانشاه شاهد خواهیم بود.

مدیریت صحیح منابع آبی موضوع مهمی است که در شرایط کمبود بارش ها و افزایش برداشت از سفره های آب زیرزمینی و افت شدید منابع استان کرمانشاه هنوز به طور جدی به آن پرداخته نشده است.

محدودیت منابع آبی از نظر کمی و کیفی، استفاده نادرست از منابع آب های سطحی و زیرزمینی، نبود برنامه ریزی اصولی و مناسب برای استفاده از مقدار آب موجود نگرانی از پیامدهای ناشی از کمبود آب و شدت گرفتن بحران آب را افزایش داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگ خطر بحران کم آبی در کرمانشاه به صدا در آمد

زنگ خطر بحران کم آبی در کرمانشاه به صدا در آمد