مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 دی 1401 ساعت 14:352023-01-08پزشكي

چاقی در کودکان عامل اصلی چاقی در بزرگسالی/نقش مهم دولت در پیشگیری


رییس پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: یکی از مسائل مهمی که سلامت انسان ها را تهدید می کند، چاقی کودکان است.

- رییس پژوهشکده علوم غدد درون ریز علوم پزشکی شهید بهشتی مطرح کرد چاقی در کودکان عامل اصلی چاقی در بزرگسالی/نقش مهم دولت در پیشگیری رییس پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: یکی از مسائل مهمی که سلامت انسان ها را تهدید می کند، چاقی کودکان است.

کاهش فعالیت بدنی، استفاده زیاد از کامپیوتر و گوشی های همراه، مصرف مواد مضر مانند چیپس و انواع فست فودها عامل اصلی چاقی آن هاست که در بزرگسالی عواقب زیادی داشته و زمینه ساز بیماری های پر فشاری خون، دیابت، بیماری های قلبی عروقی و .

می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر فریدون عزیزی امروز در نشست هشتمین کنگره سراسری پیشگیری و درمان چاقی ایران که در پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، با بیان اینکه چاقی یکی از مهم ترین اختلالات غدد درون ریز است که اکنون به یکی از بیماری های شایع کشور و جهان تبدیل شده، تصریح کرد: تا قبل از قرن 20 چاقی نادر بود و بیشتر در بین افراد ثروتمند دیده می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چاقی در کودکان عامل اصلی چاقی در بزرگسالی/نقش مهم دولت در پیشگیری

چاقی در کودکان عامل اصلی چاقی در بزرگسالی/نقش مهم دولت در پیشگیری