مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 دی 1401 ساعت 14:502023-01-08سياسي

لزوم توجه به حوزه انرژی و آب در برنامه هفتم توسعه


عضو هیات امنای پژوهشکده انرژی، آب و محیط زیست دانشگاه صنعتی شریف گفت: در آستانه بررسی هفتمین برنامه پنج ساله توسعه در مجلس شورای اسلامی، ضروریست چالشها و مشکلات عدم توفیق در برنامه های مربوط به انرژی، - آب، محیط زیست مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مجید عباسپور با حضور مجازی در پنجاه و چهارمین سلسله نشست های اندیشه ورزی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، تحلیلش از وضعیت حوزه های انرژی، آب، محیط زیست و نقش آنها در توسعه اقتصادی را بیان کرد.

وی گفت: رشد جمعیت، افزایش آلاینده های زیست محیطی و تغییرات اقلیمی، بحران خشکسالی و بحران های ناشی از آنها لزوم نگرشی جدی بر اقدامات گذشته را می طلبد.

نزول جایگاه محیط زیست ایران در جهان از رتبه 53 در سال 2006 میلادی به 133 در سال 2020، کاهش حجم بارش سالیانه از حدود 400 میلیارد مترمکعب به حدود 320 میلیارد مترمکعب، رتبه های اول یا دوم شدت مصرف انرژی در بین کشورهای جهان و بسیاری از آمارهای دیگر، تاکیدی بر این مدعاست.

100 هزار هکتار در سال از مساحت جنگلی کشور کاسته می شود.

عباسپور خاطرنشان کرد: تدوین چشم انداز برنامه های توسعه 20 ساله تا 1404 و تدوین برنامه های پنج ساله و دست نیافتن به اهداف تعیین شده در این برنامه ها نیازمند تجزیه و تحلیل و ارایه راههای رفع موانع توسعه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم توجه به حوزه انرژی و آب در برنامه هفتم توسعه

لزوم توجه به حوزه انرژی و آب در برنامه هفتم توسعه