مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 08:302023-01-09اقتصادي

برداشت 70 درصدی مرکبات مازندران/ توصیه هایی برای گذر از یخبندان پیش رو


مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه 25 درصد مرکبات استان روی درخت است، گفت: در ارتباط با میوه هایی که روی درخت مانده هم می توان با روش آبیاری بارانی شدت سرما را کاهش داده و از تاثیر سوء کاهش دما جلوگیری کنند.

- حسن رزاقی مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران امروز درباره وضعیت برداشت مرکبات و نگرانی های یخ زدگی محصول با توجه به فعالیت سامانه سرد پیش رو در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در استان مازندران، اظهار کرد: در حال حاضر برداشت نارنگی محلی روبه اتمام بوده و بالای 70 درصد پرتقال مازندران برداشت شده است.

  وی با بیان اینکه در حال حاضر 25 درصد روی درخت است، افزود:  عمده محصولات استان یا برداشت، صادر و برخی هم به بازار عرضه شده و بخشی نیز در انبارها درح ال نگهداری است.

   مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران در ارتباط با موج سرمایی که از غرب استان وارد می شود، تصریح کرد: براساس پیش بینی طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه این استان متاثر از فعالیت توده سرد است که بیشتر مناطق غربی تا شهرستان بابل متاثر از سرما است.

  رزاقی اضافه کرد:  از نیمه شب پنج شنبه تا اوایل صبح یخبندان گذرا در حد منفی سه درجه را پیش رو خواهیم داشت که تاثیر چندانی روی درختان و تنه درختان ندارد ولی روی میوه ها اگر ادامه دار بود می تواند اثر سوء داشته با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت 70 درصدی مرکبات مازندران/ توصیه هایی برای گذر از یخبندان پیش رو

برداشت 70 درصدی مرکبات مازندران/ توصیه هایی برای گذر از یخبندان پیش رو