مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 08:352023-01-09بين الملل

تانک های ارتش برزیل به خیابان ها آمدند/ اعلام وضعیت اضطراری


تصاویر منتشرنشده در رسانه ها و فضای مجازی نشان می دهد دولت برزیل برای مقابله با معترضان و آشوب گران، تانک های ارتش را روانه خیابان ها کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، یک هفته پس از تحلیف و آغازبه کار رسمیِ لولا داسیلوا ، رییس جمهور جدید و چپ گرای برزیل، هواداران ژاییر بولسونارو ، رییس جمهو غرب گرای پیشین این کشور و رقیب شکست خورده لولا در انتخابات ریاست جمهوری اخیر، به ساختمان کنگره، دادگاه عالی و کاخ ریاست جمهوری حمله کردند.

بنا بر گزارش شبکه الجزیره تقریبا تمام سران کشورهای آمریکای لاتین و بقیه جهان این اغتشاش و شورش هواداران بولسونارو را محکوم کردند.

برای مقابله با معترضان در پایتخت، رییس جمهور برزیل دستور داده تا ارتش و نیروهای فدرال وارد عمل شوند.

کشورهای آرژانتین و شیلی رسما از برزیل خواسته اند که برای کمک به نیروهای پلیس این کشور، نیروهای ویژه به برزیل اعزام کنند.

پس از ساعت ها زدوخورد شدید نیروهای نظامی و معترضان، هم اکنون در تمام نقاط پایتخت، ایستگاه های ایست وبازرسی برپا شده و فرماندار پایتخت نیز برکنار شده است.

مقامات برزیل اعلام کرده اند تا 30 ژانویه (10 بهمن) در شهر برازیلیا (پایتخت برزیل)، وضعیت اضطراری برقرار است و با طراحان و عوامل اصلی این آشوب ها، به شدت برخورد خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تانک های ارتش برزیل به خیابان ها آمدند/ اعلام وضعیت اضطراری

تانک های ارتش برزیل به خیابان ها آمدند/ اعلام وضعیت اضطراری