مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 09:402023-01-09اقتصادي

انجام شخم اولیه در 4 درصد از اراضی شالیکاری گیلان


رییس جهاد کشاورزی گیلان، از انجام شخم اولیه در چهار درصد از اراضی شالیکاری استان خبر داد و اضافه کرد: شالیکاران هم برای استفاده از نزولات جوی این فصل و هم برای تجزیه ساقه های باقی مانده از زراعت برنج و هم برای از بین بردن آفاتی که زمستان گذرانی می کنند، - شخم اولیه را آغاز کردند.

صالح محمدی، با بیان اینکه امروزه تغییرات اقلیمی و گرمایش جهانی همه دولت ها را متوجه خودش کرده است، گفت: در کشور و استان گیلان نیز شاهد تغییرات اقلیمی هستیم.

وی کاهش نزولات جوی را یکی از پیامدهای این تغییرات اقلیمی دانست و اظهار کرد: متاسفانه میزان بارش ها کم شده و لذا ضرورت دارد که یک برنامه ریزی برای سال زراعی آینده داشته باشیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی در گفت وگوی ویژه خبری باران، سال زراعی گذشته را سخت دانست و تصریح کرد: در سال زراعی گذشته براساس تقویم زراعی پیش رفتیم و برای نخستین بار قرارگاه مدیریت جهادی آب را تشکیل دادیم تا بتوانیم از منابع آبی در اختیار حداکثر استفاده را داشته باشیم و لذا شاهد افزایش عملکرد بودیم.

محمدی، تقویم زراعی را یکی از مولفه های مهم در کشاورزی دانست و بیان کرد: همه ساله از سوی استانداری و سازمان جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه ای نحقیقات لازم انجام می شود و کشاورزان باید خودشان را با منابع آبی در اختیار و میزان مصرف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام شخم اولیه در 4 درصد از اراضی شالیکاری گیلان

انجام شخم اولیه در 4 درصد از اراضی شالیکاری گیلان