مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 09:402023-01-09اقتصادي

آیا بازار سرمایه رقیبی دارد؟


حسین عبده تبریزی اقتصاددان، بازار سرمایه را برای رشد، «بی رقیب» ارزیابی کرده و از رکورد در بازار مسکن خبر داد و تاکید کرد با توجه به شرایط موجود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ، حسین عبده تبریزی درباره تاثیر سیاست های بانک مرکزی بر اقتصاد، اظهار داشت: اقتصاد یک بخش واقعی دارد که این بخش واقعی یعنی اینکه درمان بیشتر یا آموزش بیشتری یا مسکن و کشاورزی بیشتری داشته باشد، است و یک بخش مالی دارد که تصمیماتی که در آن بخش مالی می گیرند که مثلا نرخ برابری ارز را از چه قیمتی حمایت می کنند یا نرخ بهره را بالا ببرند یا پایین بیاورند.

وی ادامه داد: تمام آنچه که به آن سیاست مالی می گوییم مستقیم بر بخش واقعی تاثیر دارد؛ یعنی اینکه بانک چه می کند یا نرخ بهره در یک کشوری چیست.

به عنوان مثال بازار سرمایه چه نرخ هایی برای اوراق منتشر می کند، تاثیر روی این مسئله دارد که چقدر مثلا در یک کشور مسکن تولید شود یا آموزش داشته باشد؛ پس بخش مالی کشور و بازار سرمایه روی بخش واقعی تاثیر دارد.

این اقتصاددان برجسته تصریح کرد: وقتی تورم داریم که موضوع آن به دلیل سیاست های مالی و بانکی بوده، معلوم است که تاثیر آن در بخش واقعی به طور مستقیم اعمال می شود و روی توزیع و خلق ثروت تاثیر دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا بازار سرمایه رقیبی دارد؟

آیا بازار سرمایه رقیبی دارد؟