مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 11:452023-01-09سياسي

قتل های ناموسی؛ خشونتی ضد شریعت/ فرهنگ سازی جدی گرفته شود


قتل های ناموسی در حالی در عرف برخی افراد رایج شده که اصولاً در شریعت اسلام راهی برای برخورد با این موارد پیش بینی شده است و نیازی به این قبیل رفتارهای ظالمانه و خشن نیست.

- می گوید: مرحومه ساکن کوی علوی نیست و در روستاهای کوت عبداله (شهرستان کارون) ساکن بوده است؛ پدر و مادرش از هم جدا شده و نزد مادربزرگش زندگی می کرد.

بی توجهی به احکام اسلامی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار مهر بیان می کند: از حوادثی که هرچند وقت یک بار مثلاً سال گذشته یک موردی در اهواز رخ داده و امسال هم چند روز پیش در خبرها اعلام شده که یک مورد قتل ناموسی رخ داده و برای همه مصلحان، اندیشمندان و افراد دارای وجدان بیدار و بااحساس مسئولیت در جامعه باید هشدار جدی تلقی شود.

آیت الله محسن حیدری ادامه می دهد: برای مقابله با این موضوع هم باید اقدامات اجتماعی، فرهنگی و همچنین امنیتی و قضایی شود؛ انجام اقدامات تربیتی به ویژه در مدارس و دانشگاه ها و فعالیت رسانه ها به عنوان جهاد تبیین در خصوص این معضلات اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی توصیه می شود.

وی با اشاره به اینکه برخی مواقع این معضلات اجتماعی در قالب قتل ناموسی ظهور و بروز می کند، یادآور می شود: همه این ناهنجاری ها در نتیجه عدم شناخت اسلام و قوانین حیات بخش و نجات بخش این دین رخ می دهد؛


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قتل های ناموسی؛ خشونتی ضد شریعت/ فرهنگ سازی جدی گرفته شود

قتل های ناموسی؛ خشونتی ضد شریعت/ فرهنگ سازی جدی گرفته شود