مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 11:452023-01-09بين الملل

«رونا»، «رونتو»، «کوئتا» و «کوئکتو»؛ جدیدترین واحدهای اندازه گیری


برای نخستین بار در طی بیش از سه دهه، مقامات پیشوندهای کاملاً جدیدی را معرفی کرده اند که می توانند برای واحدهای اندازه گیری در سامانه متریک اعمال شوند.

- رونا ، رونتو ، کوئتا و کوئکتو ؛ جدیدترین واحدهای اندازه گیری برای نخستین بار در طی بیش از سه دهه، مقامات پیشوندهای کاملاً جدیدی را معرفی کرده اند که می توانند برای واحدهای اندازه گیری در سامانه متریک اعمال شوند.

چهار پیشوند جدید ronna ،ronto ،quetta و quecto این امکان را به دانشمندان می دهند که بزرگ ترین و کوچک ترین اشیاء جهان را اندازه بگیرند.

 این پیشوندهای جدید در بیست و هفتمین نشست عمومی اوزان و معیارها (GCWM) که در ماه نوامبر در کاخ ورسای در فرانسه برگزار شد، توسط دانشمندان رأی آوردند.

این اصطلاحات جدید بخشی از سامانه بین المللی یکاها است که به نام سامانه متریک نیز شناخته می شود، که در همه کشورهای جهان به غیر از میانمار، لیبریا و ایالات متحده مورد استفاده قرار می گیرند.

 این پیشوندهای جدید را می توان برای هر یک از هفت واحد پایه در سامانه متریک اعمال کرد: گرم برای وزن.

متر برای فاصله؛ ثانیه برای زمان؛ آمپر برای جریان الکتریکی؛ کلوین برای دما؛ مول برای مقدار ماده و کاندلا (candela) برای درخشندگی؛ و همچنین واحدهای دیگر، همچون بایت برای رایانش.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«رونا»، «رونتو»، «کوئتا» و «کوئکتو»؛ جدیدترین واحدهای اندازه گیری

«رونا»، «رونتو»، «کوئتا» و «کوئکتو»؛ جدیدترین واحدهای اندازه گیری