مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 12:302023-01-09اقتصادي

محصولی که برای دولت ارزآوری داشت و برای مردم آرامش


سازنده سایلنسرهای داخلی ایستگاه های تقلیل فشار گاز در جهاددانشگاهی خراسان رضوی، با بیان اینکه قیمت این محصول یک چهارم نمونه خارجی است، گفت: - اکثر ایستگاه های تقلیل گاز کشور قطعه کاهنده صدا را نداشتند و همین باعث تولید آلودگی صوتی خارج از حد مجاز در آن ها می شد، لذا تولید این قطعه ضروری به شمار می رفت.

دکتر احمد مولودی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به ساخت سایلنسرهای داخلی ایستگاه های تقلیل فشار گاز در جهاددانشگاهی خراسان رضوی، اظهار کرد: نیروهای شرکت گاز استان به دلیل صداهای به شدت بالایی که در ایستگاه تقلیل فشار گاز متحمل می شدند، درخواست داشتند محصولی برای کاهش صدا تهیه شود و گروه پژوهشی مواد جهاددانشگاهی طرح ساخت چنین محصولی را مورد بررسی قرار داد.

وی با اشاره به تعریفی از محصول سایلنسر(کاهنده صدا)، افزود: سایلنسر رگلاتورهای ایستگاه تقلیل فشار گاز، یک ماده نسبتا جدید و جزو مواد پیشرفته ای به نام فوم های فلزی است.

فوم های فلزی در گروه پژوهشی مواد، به دلیل استحکام بالا و وزن کم در صنعت حمل و نقل بسیار مورد توجه هستند و به دلیل قابلیت جذب بالای انرژی به عنوان عایق صوت مورد استفاده قرار می گیرند.

فوم های فلزی به دلیل جاذب انرژی بودن، کاربردهای بسیار ویژه ای در صنایع هوافضا و سایر صنایع دارند که متاسفانه در دسته محصولا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محصولی که برای دولت ارزآوری داشت و برای مردم آرامش

محصولی که برای دولت ارزآوری داشت و برای مردم آرامش