مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 12:352023-01-09پزشكي

بیماری که ویروس های خفته بدن را بیدار می کند


کسانی که قبلا به کووید مبتلا شده اند با خستگی طولانی مدت غریبه نیستند اما واقعا چقدر کووید و خستگی با هم ارتباط دارند؟ - به نقل از هلث، نتایج مطالعه ای در سال 2022 نشان داد که در واقع کووید می تواند باعث فعال شدن مجدد ویروس ها در داخل بدن شود از جمله ویروس هایی که علائم خستگی دارند.

به گفته دانشکده بهداشت عمومی هاروارد، کووید طولانی را می توان به عنوان علائمی تعریف کرد که حداقل برای چندین هفته پس از پایان عفونت ادامه می یابد.

از هر پنج بیمار مبتلا به کووید، یک نفر به کووید طولانی مبتلا می شود که امروزه حدود 23 میلیون آمریکایی آن را تجربه می کنند.

از آنجایی که هنوز بسیار جدید است تحقیقات بیشتری برای درک اثرات طولانی مدت کووید و عواملی که در آن نقش دارند، مورد نیاز است.

در حال حاضر، کارشناسان فکر می کنند که کووید طولانی مدت تنها یک مورد نیست بلکه تعداد زیادی از عوامل خطر و علل بیولوژیکی است که با هم همپوشانی دارند و در هم تنیده می شوند.

این وضعیت مرموز با بیش از 200 علامت مختلف و 50 بیماری مختلف مرتبط است که تشخیص آن را واقعا دشوار می کند.

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، کووید طولانی می تواند بر افرادی که عفونت شدید داشته اند نیز تاثیر بگذارد همچنین می تواند بر افرادی که فقط علائم خفیف را تجربه کرده اند نیز اثر داشته باش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری که ویروس های خفته بدن را بیدار می کند

بیماری که ویروس های خفته بدن را بیدار می کند