مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 13:052023-01-09سياسي

چه خبر از پرونده های فرار مالیاتی در سمنان؟


مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان درباره پرونده های فرار مالیاتی در این استان و آخرین تلاش های برای جلوگیری از آن توضیح می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، علی حسین پور، مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: شکاف مالیاتی یا همان مجموع فرار و اجتناب مالیاتی که از مابه التفاوت ظرفیت مالیاتی و مالیات اخذشده حاصل می شود و البته ایجاد پایگاه اطلاعات مؤدیان و الکترونیکی شدن اغلب فرآیندهای مالیاتی، در بهبود تمکین مؤدیان مالیاتی و درنتیجه کاهش شکاف مالیاتی نقش ویژه ای داشته است.

وی تصریح کرد: در راستای سیاست مبارزه با فرار مالیاتی در استان سمنان، تنها 27 پرونده در سال گذشته و در 6 ماهه نخست امسال پنج پرونده مشمول ماده 181 قانون مالیات مستقیم شده اند و دفاتر و اسناد آنها در دست بررسی و رسیدگی است.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان در مورد عدم نصب پایانه های فروشگاهی در مطب برخی پزشکان و وکلا توضیح داد: تمامی پزشکان و وکلا مکلف به نصب پایانه های فروشگاهی در مطب و دفاتر خود هستند و در صورت تخلف وفق مقررات اقدام خواهد شد.

حسین پور بیان کرد: قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان در مورد سایر مؤدیان نیز در حال اجرایی شدن است؛ طبق برنامه ریزی انجام شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور، تا اول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه خبر از پرونده های فرار مالیاتی در سمنان؟

چه خبر از پرونده های فرار مالیاتی در سمنان؟