مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 13:052023-01-09سياسي

سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی: قطع اینترنت بین الملل شدنی نیست و توهم است


خوراکیان سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی در پاسخ به این باور که با توسعه شبکه ملی اطلاعات، ارتباطات بین الملل قطع می شود، گفت: این توهم وجود دارد که شبکه ملی اطلاعات یعنی قطع اینترنت جهانی و بین المللی که ادعای بی ربط و بی معنایی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ به نقل از مهر، سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی با تشریح مصوبات و اجزای شبکه ملی اطلاعات گفت: قطع اینترنت بین الملل با پیشرفت شبکه ملی اطلاعات شدنی نیست و یک توهم است.

امیر خوراکیان در خصوص شروع گفتمان درباره ایده ایجاد و اجرای شبکه ملی اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی و نیز وزارت ارتباطات گفت: اولین مصوبه پیرامون شبکه ملی اطلاعات در دی ماه سال 1392 و در جلسه پانزدهم شورای عالی فضای مجازی تصویب شد که تعریف شبکه ملی اطلاعات و محورهای الزامات آن دو بخش مهم این مصوبه بودند، اما از آنجا که این الزامات برای اجرای پروژه ای جدید با این وسعت کافی نبود، این موضوع مجدداً در سال 1395 در دستور کار شورای عالی فضای مجازی قرار گرفته و الزامات جامع تری در حوزه های مختلف مشخص شد و به تصویب رسید.

وی در ادامه توضیح داد: این الزامات خود سند بسیار مهمی است به این دلیل که در حقیقت تبیین کننده ویژگی ها و اصول حاکم بر شبکه ملی اطلاعات است که باید در این شبکه در حوزه های مختلفی از جمله خدمات ایمن، تعرفه و مدل اقتص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی: قطع اینترنت بین الملل شدنی نیست و توهم است

سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی: قطع اینترنت بین الملل شدنی نیست و توهم است