مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 13:352023-01-09سياسي

ارائه بسته های تشویقی به مالکان خانه های تاریخی برای حفظ میراث فرهنگی


مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضاهای شهری مشهد از ارائه بسته های تشویقی به مالکان خانه های تاریخی مشهد به منظور نگهداری از میراث فرهنگی خبر داد.

- علی رضازاده همدانی در بازدیدی از 2 خانه تاریخی زرگران و موسوی پریشانی اظهار کرد: طبق مصوبه دولت که در سال 1384 ابلاغ شده، 2667 هکتار بافت تاریخی درون فضای شهری مشهد جای گرفته است که دارای سابقه طولانی و تاریخ درخشانی بوده که باید برای حفظ و نگهداری آن تلاش شود.

وی درخصوص بافت های تاریخی مشهد افزود: در این شهر بافت های تاریخی به چند دسته معابر، گذرگاه ها وخیابان دسته بندی می شوند؛ گذرگاه ها نیز شامل گذرگاه های تشرف، رویداد محور و فرهنگی است که گذرگاه رویدادمحور نیز شامل گذرگاه های اجتماعی، انقلابی و مذهبی هستند.

مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضاهای شهری مشهد بیان کرد: در ابتدا مهمترین هدف ما بررسی سبقه و سیاق فرآیندهای مصوبه شورای شهر است که ارائه بسته تشویقی و دادن تسهیلات به مالکین ابنیه تاریخی را شامل می شود و همچنین قصد داریم تا نحوه انجام فعالیت ها را از نزدیک ببینیم و بتوانیم برای سایر موضوعات در راستای حفظ و نگهداری ابنیه تاریخی شهر مشهد برای سال آینده تصمیم گیری کنیم.

رضازاده همدانی با اشاره به محوریت های مهمی که در دستورکار سازمان بازآفرینی قرار دارد، گفت: نگهداری تونل خیابا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارائه بسته های تشویقی به مالکان خانه های تاریخی برای حفظ میراث فرهنگی

ارائه بسته های تشویقی به مالکان خانه های تاریخی برای حفظ میراث فرهنگی