مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 13:452023-01-09اقتصادي

سطح اراضی مدرن شبکه های آبیاری در استان اردبیل به 95هزار هکتار رسید


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل با مهم دانستن افزایش بهره وری آب در حوزه کشاورزی، سطح اراضی مدرن شبکه های آبیاری استان را 95هزار هکتار اعلام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، علی حیدری اناری ظهر امروز در شورای مدیریت منابع آب استان اردبیل اظهار کرد: 93درصد از مصرف آب استان اردبیل در بخش کشاورزی بوده که ضرورت توجه جدی به مدیریت بهینه مصرف آب در این بخش را می طلبد.

وی با بیان این که ظرفیت منابع آب استان کفاف توسعه در بخش کشاورزی را نمی دهد، افزود: مجموع سطح اراضی مدرن شبکه های آبیاری در استان اردبیل 95هزار هکتار است که باید به دنبال افزایش بهره وری به جای توسعه باشیم.

افت 13 متری آبخوان دشت اردبیل به دلیل برداشت های بی رویه مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل با اشاره به افت 13 متری آبخوان دشت اردبیل به دلیل برداشت های بی رویه در سال های گذشته ادامه داد: ضروری است با اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم از وضعیت دشت اردبیل، از ظرفیت ها و مشارکت خود مردم برای رفع این نگرانی استفاده کنیم.

حیدری اناری با اشاره به چالش های عمده بخش آب استان اردبیل برای سال های آینده، گفت: شرکت آب منطقه ای اردبیل برای تأمین منابع آب در افق سال های 1410 به صورت کوتاه مدت و افق 1425 در بلندمدت برنامه ریزی کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سطح اراضی مدرن شبکه های آبیاری در استان اردبیل به 95هزار هکتار رسید

سطح اراضی مدرن شبکه های آبیاری در استان اردبیل به 95هزار هکتار رسید