مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 14:202023-01-09پزشكي

8 میلیون ایرانی چاق هستند/ چالش چاقی کودکان


در حال حاضر چاقی کودکان به دلیل سبک زندگی حاکم در جامعه، کم تحرکی و مصرف حجم بالای مواد غذایی به ویژه غذاهای ناسالم، چالش مهمی است.

نکته جالب توجه این است که در اکثر موارد ریشه چاقی در بین کودکان به لقاح و باروری، - دوران بارداری و هزار روز اول زندگی بازمی گردد.

اگر مادران و پدران در این زمینه آموزش نبینند، فرزند متولد شده در هر سنی ممکن است با چاقی یا اضافه وزن و عوارض ناشی از آن، از جمله ابتلاء به بیماری های غیرواگیر روبه رو شود.

رییس پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در آستانه برگزاری هشتمین کنگره پیشگیری و درمان چاقی ایران، از ابتلای هشت میلیون ایرانی به اضافه وزن و چاقی خبر داد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، فریدون عزیزی، در نشست خبری هشتمین کنگره پیشگیری و درمان چاقی ایران که 28 تا 30 دی ماه به همت مرکز تحقیقات پیشگیری و درمان چاقی پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم در سالن ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود، عنوان کرد: چاقی یکی از بیماری های شایع در سراسر دنیا و کشور ماست و اهمیت پیشگیری از این بیماری، عوارضی است که به دنبال آن در سنین مختلف بروز می کند.

  وی ادامه داد: پیش از قرن بیستم میلادی، چاقی عارضه نادری محسوب می شد و فقط تعدادی از ثروتمندان برخی جوامع دچار چاقی و اضافه وزن می شدند،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

8 میلیون ایرانی چاق هستند/ چالش چاقی کودکان

8 میلیون ایرانی چاق هستند/ چالش چاقی کودکان