مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 16:252023-01-09اقتصادي

تلاش مصر برای کاهش وابستگی به دلار/اسکناس آمریکایی برای قاهره هم دردسر شد


گزارش های غربی حاکی است با پیش بینی کاهش بیش تر ارزش پوند مصر طی مرحله پیش رو این کشور برای کاهش وابستگی به دلار و تولید داخلی بیش تر تلاش خود را بیش تر کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از الجزیره،  پایگاه خبری میدل ایست آی امروز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد که مردم مصر به دلیل افزایش شدید قیمت ها با کاهش ارزش پوند هم اکنون در رنج به سر می برند و شهروندان عادی این کشور در آینده با رنج بیش تری هم روبه رو خواهند بود.

این در حالی است که  شرکت خدمات مالی و بانکداری بریتانیایی(  HSBC ) نیز انتظار دارد قیمت دلار در مصر در کوتاه مدت به سطح 30 تا 35 پوند هم برسد.

در این گزارش آمده است که تحلیل گران موسسه کاپیتال اکونومیکس هم انتظار دارند تورم در مصر تا پایان سه ماهه اول سال جاری میلادی به 27 درصد برسد، در حالی که در نوامبر گذشته(آبان ماه) به 18.

7 درصد رسیده بود.

نویسنده گزارش تاکید کرد: با کاهش ارزش پوند در مصر، واردات گران می شود که این امر باعث ایجاد بحران ریاضتی در سطح کل این کشور می شود، به طوری که راه حل - از نظر کارشناسان - همچنان تولید بیشتر و مصرف کمتر به خصوص وابستگی به خارج از کشور است.

بر اساس این گزارش، واحد پول مصر از کاهش پی در پی رنج می برد، در حالی که این کشور در تلاش است تا از اعتیاد خود به دلار خلاص شود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش مصر برای کاهش وابستگی به دلار/اسکناس آمریکایی برای قاهره هم دردسر شد

تلاش مصر برای کاهش وابستگی به دلار/اسکناس آمریکایی برای قاهره هم دردسر شد