مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 18:502023-01-09اقتصادي

کمبود گازوییل در کشور ناشی از قاچاق است/ اثرگذاری قاچاق در زندگی مردم و آلودگی هوا


مدیر کل پیشگیری ستاد مرکزی مقابله با قاچاق کالا و ارز با تأکید بر اینکه قاچاق گازوییل منجر به کمبود این ماده سوختی در کشور شده است، گفت: آسیب های ناشی از قاچاق کالا بر تمام شمول زندگی مردم تاثیر می گذارد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد،  امیرمحمد پرهام فر امروز در نخستین همایش منطقه ای تبیین قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خراسان رضوی اظهار کرد : اکنون در شرایطی بسر می بریم که تراز مصرف گازوییل در کشور از 115 میلیون لیتر در روز کمتر نمی شود و به دلیل قاچاق آن، سوخت مورد نیاز نیروگاهها نیز به طور کامل تامین نمی شود.

مدیر کل پیشگیری ستاد مرکزی مقابله با قاچاق کالا و ارز افزود:  آسیبهای ناشی از قاچاق کالا بر تمام شمول زندگی مردم تاثیر می گذارد، به طوریکه حتی آلودگی هوا با قاچاق سوخت بیشتر می شود.

وی بیان کرد: از آنجا که بخش خانگی در زمستان مصرف گاز بالایی دارند، به دلیل قاچاق گازوییل، این سوخت دچار کمبود شده و باید به نیروگاه هایی که در تابستان گاز سوز هستند، مازوت اختصاص داد که باعث آلودگی بیشتر هوا می شود.

پرهام فر با بیان اینکه قاچاق سوخت آمار و اطلاعات لازم را برای برنامه ریزی برهم می زند، گفت: اگر بدانیم میزان واقعی مصرف گازوییل در کشور، چقدر است می دانیم چقدر باید به نیروگاه ها اختصاص دهیم، در حالی که گازوییل به صو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود گازوییل در کشور ناشی از قاچاق است/ اثرگذاری قاچاق در زندگی مردم و آلودگی هوا

کمبود گازوییل در کشور ناشی از قاچاق است/ اثرگذاری قاچاق در زندگی مردم و آلودگی هوا