مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 22:152023-01-09اقتصادي

توجه به ملاحظات زیست محیطی انتقال آب از دریا به یزد


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد با اشاره به شبهاتی که پیرامون مسائل زیست محیطی انتقال آب از دریا به یزد مطرح شده است، گفت: این خط با توجه به ملاحظات زیست محیطی به اجرا در می آید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدمهدی جوادیان زاده، روز دوشنبه در نشستی خبری در آستانه سفر رییس جمهور به استان یزد به تشریح مشخصات فنی خط انتقال آب از خلیج فارس به دریای عمان پرداخت و اظهار داشت: میزان تخصیص آب از خلیج فارس به استان یزد، 250 میلیون مترمکعب است و 150 هزار میلیارد تومان هزینه در بر دارد.

وی در مورد مصارف آب انتقالی از این خط نیز بیان کرد: آبی که از این خط به استان یزد می رسد، صرف شرب، کشاورزی پر بازده و صنایع خواهد شد.

جوادیان زاده ادامه داد: این خط قرار است استان های فلات مرکزی را با هدف یزد پوشش دهد به همین دلیل کرمان و هرمزگان نیز از این خط بهره مند خواهند شد.

وی عنوان کرد: این خط نیازهای استانهای فلات مرکزی ایران را تا سال 1430 پوشش می دهد و هیچ نگرانی از لحاظ آب شرب نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد با اشاره به کمبود آب در یزد همچنین کیفیت کم آب شرب در برخی مناطق استان، این خط انتقال را برای استان حیاتی دانست و گفت: در تابستان 30 درصد از منابع آبی داخل استان جوابگوی آب شرب استان خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توجه به ملاحظات زیست محیطی انتقال آب از دریا به یزد

توجه به ملاحظات زیست محیطی انتقال آب از دریا به یزد