مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 22:352023-01-09سياسي

واکنش ایران به ناآرامی های اخیر برزیل


سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، دوشنبه شب در یک موضعگیری رسانه ای، به آشوب ها و ناآرامی های اخیر در برزیل واکنش نشان داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ،ناصر کنعانی نسبت به اقدامات خشونت آمیز، اغتشاش، تخریب اموال عمومی و تعرض به نهادهای دموکراتیک و حاکمیتی برزیل ابراز نگرانی کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این ارتباط افزود :جمهوری اسلامی ایران بر لزوم حفظ ثبات، امنیت و احترام بِه حاکمیت قانون در برزیل در سایه دولت برآمده از رأی و اراده مردم تاکید دارد.

بر اساس این گزارش ، حامیان ژایر بولسونارو ، رییس جمهور سابق راست افراطی برزیل، روز یکشنبه به دادگاه عالی و ساختمان کنگره حمله کردند و کاخ ریاست جمهوری در برازیلیا را محاصره کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، همانند آنچه که در تاریخ 6 ژانویه 2021 برای ساختمان کنگره ایالات متحده روی داد و در آن حامیان دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق ایالات متحده به ساختمان کنگره حمله کردند تا مانع تایید ریاست جمهوری جو بایدن شوند، روز یکشنبه نیز چندین هزار معترض به کنگره و دادگاه عالی برزیل حمله کردند و به اثاثیه داخل آنجا خسارت وارد کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش ایران به ناآرامی های اخیر برزیل

واکنش ایران به ناآرامی های اخیر برزیل