مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 23:352023-01-09پزشكي

افزایش شیوع کرونا از بهمن / موج هشتم سویه جدید هنوز شروع نشده است


مدیر گروه پیشگیری از بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: باتوجه به تداوم چرخش ویروس کرونا در کشور، پیش بینی می شود از بهمن ماه موارد ابتلا در آذربایجان شرقی نیز افزایش یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، سیمین خیاط زاده امشب در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص وضعیت موج هشتم ویروس کرونا در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: سویه جدید ویروس کرونا اکنون در کل دنیا در حال چرخش بوده و وارد ایران نیز شده است که از زیر سویه های اُمیکرون است و انتظار داریم رفتاری چون اُمیکرون داشته باشد.

  وی ادامه داد: اخباری در فضاهای مجازی منتشر شد که مواردی از سویه جدید کرونا در آذربایجان شرقی مشاهده شده است، اما افرادی که در سویه های جدید به کرونا مبتلا می شوند را از تمام استان ها نمونه برداری کرده و با تشخیص مثبت بودن ابتلاء به تهران می فرستیم تا ساب سویه اعلام شود؛ در طی روزهای اخیر باتوجه به افزایش موارد ابتلاء، تعدادی هم در استان ما دیده شد که نمونه ها را به تهران فرستاده ایم تا تشخیص دهند سویه جدید است یا نه، اما هنوز تأیید نشده است.

  وی افزود: چه زیر سویه های جدید و چه در کرونای قبلی، در هر حالت راه های پیشگیری و انتقال یکسان است؛ بنابراین به دنبال آن نباشیم که سویه جدید است یا قدیم ؛ مهم این است که بیمار نشویم اینکه بگوییم کرونا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش شیوع کرونا از بهمن / موج هشتم سویه جدید هنوز شروع نشده است

افزایش شیوع کرونا از بهمن / موج هشتم سویه جدید هنوز شروع نشده است