مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 دی 1401 ساعت 00:302023-01-09پزشكي

از چرایی کمبود دارو در شهرستان کهنوج تا کمبود سرم و آنتی بیوتیک در جنوب کرمان


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: عدم اختصاص بودجه به وزارت بهداشت و عدم تامین مواد اولیه باعث شد که بعضی شرکت های دارویی شیطنت کنند تا دارو در کهنوج کمیاب شود.

- ایسنا/کرمان معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: عدم اختصاص بودجه به وزارت بهداشت و عدم تامین مواد اولیه باعث شد که بعضی شرکت های دارویی شیطنت کنند تا دارو در کهنوج کمیاب شود.

دکترابراهیم محمدی شامگاه 19 دی ماه در جلسه بررسی کمبود دارو در شهرستان کهنوج با اظهار کرد: تعدادی از داروهای کرونایی در انبارهای ما وجود دارد اما عدم همکاری شرکت های دارویی یکی از دلایل کمبود دارو در شهرستان کهنوج است.

وی عدم اختصاص بودجه به وزارت بهداشت و عدم تامین مواد اولیه را از دلایل کمبود دارو عنوان کرد و افزود: دلایل یادشده باعث شدند بعضی از شرکت های دارویی شیطنت کنند تا دارو در کهنوج کمیاب شود.

محمدی از موجودی داروهای دیابتی و قلبی در کهنوج خبر داد و گفت: ولی در تامین سرم و آنتی بیوتیک مشکل جدی داریم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با ابراز تاسف از نحوه تجویز اقلام دارویی توسط برخی از پزشکان، افزود: در 90 درصد نسخه هایی که پزشکان برای بیمار تجویز می کنند، سرم و دگزامتازون دارند و باید بگوییم متاسفانه اخلاق پزشکی در نسخه نویسی زیر پاگذاشته شده است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از چرایی کمبود دارو در شهرستان کهنوج تا کمبود سرم و آنتی بیوتیک در جنوب کرمان

از چرایی کمبود دارو در شهرستان کهنوج تا کمبود سرم و آنتی بیوتیک در جنوب کرمان