مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 دی 1401 ساعت 06:152023-01-10اقتصادي

استفاده از سوخت مازوت برای جلوگیری از خاموشی


هرساله با نزدیک شدن روزهای سرد سال سهمیه گاز نیروگاه ها کاهش پیدا میکند و از سوخت جایگزین استفاده می شود که آلودگی هوا را به دنبال دارد.

- به گزارش، 20 روز آلودگی پیاپی را پشت سر گذاشته ایم؛ اما مسئولان امر می گویند مازوت سوزی نداریم.

و آلودگی هوا به دلیل خودروهای فرسوده است انگار که عادت کرده اند به جای پیدا کردن راه حل تقصیر را به گردن دیگری بیندازند.

چرا که چندی پیش جلیل سالاری معاون وزیر نفت گفته بود: رشد 300 درصدی مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی و تجاری و صنایع غیر عمده و حمل و نقل (بالغ بر 74 درصد گاز تولیدی کشور) نسبت به شهریورماه، منجر به کاهش شدید گاز قابل تخصیص به صنایع بزرگ و به ویژه نیروگاه های حرارتی تولید برق، استفاده از سوخت دوم (پشتیبان) که سوخت مایع نفت گاز و نفت کوره (مازوت) است، ضرورتی اجتناب ناپذیر است که رویه ای مرسوم و متداول در سطح دنیا جهت مقابله با ناترازی تولید و مصارف گاز طبیعی و جلوگیری از بروز خاموشی و قطع برق مشترکان است.

با این وجود سالاری زیر بار استفاده از مازوت آن هم در تهران نرفت و گفته بود: استان تهران بیش از 7 سال است که تنها نیروگاه بخاری قابلیت مصرف مازوت (نیروگاه بعثت) در تمام فصول سال و همواره گاز طبیعی مصرف می کند، می باشد، همچنین در حوزه کلان شهر تهران هیچ کدام از صنایع از سوخت دوم نفت کوره (ماز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از سوخت مازوت برای جلوگیری از خاموشی

استفاده از سوخت مازوت برای جلوگیری از خاموشی