مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 دی 1401 ساعت 10:452023-01-10بين الملل

«دانگ فنگِ» چینی؛ سلاح هایی که آمریکایی ها را آشفته کرده اند


در طول دهه 1980، ارتش چین شروع به ساخت نیروی نظامی عظیم کرد که بیش از 1200 موشک بالستیک کوتاه برد و میان برد را شامل می شود و این موشک ها می تواند پایگاه های آمریکایی و تایوان را نابود کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، دانگ فنگ که در زبان چینی به معنای هوای شرقی است، موشک بالستیک میان بردی با سوخت جامد است و پکن در سال 2015 برای اولین بار در جریان یک رژه نظامی از آن رونمایی کرد.

این موشک 4 هزار کیلومتر برد دارد و اولین موشک بالستیک مسلح چینی است که می تواند در حملات با کلاهک های معمولی و هسته ای علیه اهداف زمینی و دریایی استفاده شود و همچنین قادر است حملات دقیق به این اهداف را انجام دهد و می تواند به جزیره گوام آمریکا در اقیانوس آرام برسد.

مشخصات و ویژگی های دانگ فنگ 26 - کلاس: موشک بالستیک میان برد - طول: 14 متر قطر: 1.

4 متر وزن: 20 هزار کیلوگرم - بار: بین 1200 تا 1800 کیلوگرم - نوع کلاهک: هسته ای و متعارف - انرژی مورد نیاز: سوخت جامد - برد: 4 هزار کیلومتر ویژگی های خاص موشک دانگ فنگ -26 توانایی حمل کلاهک های هسته ای و متعارف به طور همزمان و توانایی تغییر این کلاهک ها را دارد و این یک تحول مهم در موشک های متعارف و هسته ای محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«دانگ فنگِ» چینی؛ سلاح هایی که آمریکایی ها را آشفته کرده اند

«دانگ فنگِ» چینی؛ سلاح هایی که آمریکایی ها را آشفته کرده اند