مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 دی 1401 ساعت 10:452023-01-10بين الملل

دستور دادستان کل آمریکا برای بازبینی اسناد کشف شده از دفتر بایدن


دادستان کل آمریکا به دادستانی شهر شیکاگو دستور داد تا اسناد طبقه بندی شده اکتشافی از دفتر شخصی رییس جمهور این کشور را بازبینی کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، شبکه سی بی اس نیوز در گزارشی با اشاره به دو منبع موثق، مدعی شد که دفتر دادستانی فدرال آمریکا به دستور دادستانی کل این کشور، موظف شده تا حدود 10 سند طبقه بندی شده ای که از دفتر شخصی جو بایدن، رییس جمهور آمریکا کشف و ضبط شده را، مورد بازبینی قرار دهد.

بنا به گزارش سایت قطره و به نقل ازاین شبکه، اسناد مذکور از دفتر شخصی بایدن واقع در اندیشکده مرکز دیپلماسی و تعامل جهانی پِن بایدن بازیابی و ظاهرا این اسناد حساس زمانی که وکلای خصوصی در حال تخلیه محل دفتر بودند، در کنار سایر اسناد غیرطبقه بندی شده و عادی، پیدا شده است.

در گزارش سی بی اس نیوز آمده است که این اسناد به دوران تصدی بایدن به عنوان معاون رییس جمهور آمریکا مربوط بوده و دوم نوامبر 2022 شناسایی و همان روز به آرشیو ملی گزارش شده و این نهاد هم روز بعد اسناد را در اختیار گرفته و سپس به وزارت دادگستری نیز اطلاع داده است.

این گزارش اضافه کرده که مِریک گارلند، دادستان کل آمریکا به جان لوش، دادستان منطقه ایلینویز دستور داده تا مشخص کند این اسناد محرمانه چطور از اندیشکده بایدن سر درآورده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستور دادستان کل آمریکا برای بازبینی اسناد کشف شده از دفتر بایدن

دستور دادستان کل آمریکا برای بازبینی اسناد کشف شده از دفتر بایدن