مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 دی 1401 ساعت 11:552023-01-10اجتماعي

سرشماری زمستانه حیات وحش قمصر و برزک انجام شد


رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان از انجام سرشماری زمستانه گونه های شاخص جمعیت حیات وحش منطقه حفاظت شده قمصر و برزک با مشارکت تشکل های زیست محیطی و کوهنوردان خبر داد.

- الهیار دولتخواه در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: اجرای این طرح با حضور هشت تیم سیار و هشت تیم ثابت به صورت مشاهده مستقیم انجام شد که به علت پوشش برف با سرشماری نیمی از منطقه، 750 گونه کل، قوچ و بز و میش شناسایی شد.

وی افزود: سرشماری حیات وحش، با هدف برآورد جمعیت حیات وحش، بررسی وضعیت حفاظتی گونه های تحت حفاظت، تعیین ترکیب جنسی گونه ها، آگاهی از وضعیت زیستگاه، اطلاع از زاد و ولد حیات وحش و مقایسه آمار جمعیتی نسبت به سال های قبل انجام می شود.

دولتخواه تصریح کرد: تیم های سرشمار در مسیرهای مشخص در زیستگاه ها گونه ها جانوری حرکت کرده و گونه های مشاهده شده را در فرم های مربوط ثبت می کنند و اطلاعات حاصل پس از تجزیه و تحلیل برای برنامه ریزی و حفاظت گونه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان گفت: منطقه حفاظت شده قمصر و برزک، یکی از مناطق مستعد و بزرگ استان اصفهان است که با 60 هزار هکتار وسعت در جنوب غربی شهرستان کاشان و در گستره جغرافیای شهرهای برزک، قمصر، کامو و جوشقان قالی واقع شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرشماری زمستانه حیات وحش قمصر و برزک انجام شد

سرشماری زمستانه حیات وحش قمصر و برزک انجام شد