مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 دی 1401 ساعت 12:252023-01-10پزشكي

واکسیناسیون یک میلیون رأس دام سنگین در زنجان علیه تب مالت


امسال 950 هزار دام سبک و 46 هزار راس دام سنگین در استان زنجان علیه بیماری تب مالت واکسینه شده اند.

- محمدباقر حاج کاظمی، مدیرکل دامپزشکی استان زنجان امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه مقابله با بیماری های مشترک بین دام و انسان در دستور کار اداره کل دامپزشکی استان زنجان قرار دارد، اظهار کرد: در این زمینه واکسیناسیون دام های سبک و سنگین به صورت سالانه انجام می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه بیماری تب مالت از بیماری های مشترک بین انسان و دام است، اضافه کرد: مهم ترین علائم بیماری تب مالت در دام ها سقط جنین است.

وی خاطر نشان کرد: از آنجا که یکی از راه های انتقال این بیماری به انسان تماس با جفت و جنین سقط شده دام مبتلا (ترشحات سقطی) است، بنابراین لازم است دامداران با رعایت نکات بهداشتی و همچنین استفاده از لباس کار مناسب از ابتلا به این بیماری خود را مصون کنند.

حاج کاظمی با اشاره به اینکه کنترل این بیماری در انسان، نیازمند کنترل و پیشگیری در دام ها است، ادامه داد: این امر با واکسیناسیون سراسری دام های سبک و سنگین خواهد بود.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان بیماری تب مالت از جمله بیماری های مشترک میان انسان و حیوان به شمار می رود، ادامه داد: عامل این بیماری باکتری بروسلا است و از طریق مصرف لبنیات غیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسیناسیون یک میلیون رأس دام سنگین در زنجان علیه تب مالت

واکسیناسیون یک میلیون رأس دام سنگین در زنجان علیه تب مالت