مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 دی 1401 ساعت 13:302023-01-10اقتصادي

اصفهان در تولید آرد خودکفا است


نایب رییس انجمن علوم و فنون غلات اصفهان گفت: اصفهان با برخورداری از 20 آسیاب رسمی و 50 آسیاب سنتی در تولید آرد خودکفایی است اما در تولید گندم هنوز به این مرحله نرسیده است.

- محمدرضا خواجه در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: خشکسالی اصفهان در سال های متمادی باعث شده که یکی از وارد کنندگان گندم از استان های خوزستان، گلستان و فارس باشد و این در حالی است هم اکنون با 50 درصد از ظرفیت آسیاب های موجود توانسته در تولید آرد به خودکفایی برسد.

وی اصفهان را پرچم دار تولید آرد سبوس دار (4 و 7 درصد) دانست و گفت: در صورتی که سبوس گیری از 18 و 15 درصد به مرز 12 و 7 درصد برسد دیگر شاهد قاچاق آرد و بروز انواع بیماری های واگیر و غیر واگیر بر پیکره جامعه نخواهیم بود.

نایب رییس انجمن علوم و فنون غلات اصفهان تصریح کرد: در جریان سبوس گیری چهار عنصر اصلی فیبر، جوانه، املاح و ویتامین ها از گندم گرفته می شود و آرد سفید (تهی سازی شده) بدون ارزش غذایی برای پخت نان به کار برده می شود و این در حالی است که برای غنی سازی آرد اقدام به واردات پرمیکس های چینی (ترکیبی از آهن، اسیدفولیک و ذرت می کنند که باعث بیماری پوستی در دست نانوایان و تحمیل بیماری ها به مردم می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصفهان در تولید آرد خودکفا است

اصفهان در تولید آرد خودکفا است